Αστρολογία και Ανθοϊάματα Μπαχ – Γράφει ο Δρ. Βαγγέλης Πετρίτσης

(Το παρόν άρθρο συντάχθηκε πρώτη φορά από τον Δρα Βαγγέλη Πετρίτση για το τεύχος 8 του περιοδικού NewAgeAstrology. Στο τέλος του άρθρου θα βρείτε σύνδεσμο με βίντεο του γράφοντος από την ομιλία που είχε δώσει με θέμα “Αστρολογία και  Ανθοϊάματα Μπαχ” στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Therapy Planet στις 3 Οκτωβρίου 2013 στο Ξενοδοχείο Caravel.)

gentianΟ Δρ. Έντουαρντ Μπαχ, παθολόγος και βακτηριολόγος που έζησε και εργάστηκε στην Αγγλία (1886-1936), ανακάλυψε μια σειρά από ανθοϊάματα τα οποία έγιναν τελικά γνωστά με το όνομά του. Τα ανθοϊάματα προέρχονται από άνθη διαφόρων δέντρων και φυτών και η δράση τους έγκειται στην απάλυνση και εξισορρόπηση πολλών αρνητικών ψυχολογικών και νοητικών καταστάσεων. Μάλιστα, τα δώδεκα πρώτα ανθοϊάματα που ανακάλυψε ο Μπαχ τα ονόμασε «Twelve Healers», Δώδεκα Θεραπευτές δηλαδή. Η ονομασία αυτή υποδηλώνει έναν, αν μη τι άλλο, ασυνείδητο συντονισμό του Μπαχ με τα αρχέτυπα του ζωδιακού, δεδομένου του ότι ο ίδιος ποτέ δεν τα συνέδεσε ανοικτά με τα δώδεκα ζώδια. Έπρεπε να περάσουν σχεδόν πενήντα χρόνια μετά το θάνατο του Μπαχ για να γίνει και επίσημα η αντιστοίχιση των Δώδεκα Θεραπευτών στα δώδεκα ζώδια και αυτό το χρωστάμε στον αστρολόγο Πίτερ Ντέμιαν (1986).

Η παρούσα ανάλυση λοιπόν βασίζεται στην εργασία του Πίτερ Ντέμιαν και εστιάζεται στο πώς οι Δώδεκα Θεραπευτές του Μπαχ αντιστοιχούν στα δώδεκα ζώδια. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτή η αντιστοίχιση των Θεραπευτών στα ζώδια, θα δώσουμε ανά Θεραπευτή/ζώδιο παραδείγματα από τη φυλογενετική ανάπτυξη του ανθρώπου καθώς και από την εξέλιξη της φύσης μέσω των τεσσάρων εποχών. Άλλωστε, ο ζωδιακός κύκλος αποτελεί το συμβολικό ταξίδι της φύσης αλλά και του ανθρώπου μέσα στο χρόνο. Θα αναφερθούμε επίσης στις θεμελιώδεις δυνάμεις των πλανητών στα ζώδια, και πιο συγκεκριμένα σε περιπτώσεις όπου πλανήτες βρίσκονται σε πτώση ή αδυναμία σε κάποιο ζώδιο. Τέτοια παραδείγματα θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε καλύτερα ποια είναι τα τρωτά σημεία του κάθε ζωδίου και άρα γιατί ορισμένοι από τους Δώδεκα Θεραπευτές είναι καταλληλότεροι για συγκεκριμένα ζώδια και όχι για άλλα. Για παράδειγμα, η αδυναμία του Κρόνου (= αρχή του ρεαλισμού) στον Καρκίνο και η αδυναμία της Αφροδίτης (=αρχή της αγάπης) στο Σκορπιό εξηγούν καλύτερα γιατί το Clematis (το ανθοΐαμα που θεραπεύει την ονειροπόληση) και το Chicory (το ανθοϊαμα που θεραπεύει την ιδιοτέλεια και τη συναισθηματική εξάρτηση) ταιριάζουν καλύτερα στον Καρκίνο και το Σκορπιό αντίστοιχα, από ό,τι στους Ιχθύς το Clematis ή στον Καρκίνο το Chicory όπως μπορεί να περίμενε κάποιος.

Πάμε λοιπόν να δούμε ποιος Θεραπευτής του Μπαχ αντιστοιχεί σε ποιο ζώδιο ξεκινώντας από το ζώδιο του Κριού και συνεχίζοντας με τα ζώδια του Ταύρου, των Διδύμων, του Καρκίνου κ.ο.κ. Αν γνωρίζετε ότι έχετε έμφαση, δηλαδή πολλούς πλανήτες ή γωνίες (ωροσκόπο, μεσουράνημα, δεσμούς Σελήνης), σε ένα συγκεκριμένο ζώδιο, είναι πολύ πιθανό να χρειάζεστε τη λήψη του ανθοϊάματος που αντιστοιχεί στο ζώδιο αυτό.

Impatiens: Το Ανθοΐαμα του Κριού

Ο Κριός είναι το πρώτο ζώδιο της φωτιάς και του παρορμητικού τρόπου δράσης. Αυτό παραπέμπει στην εικόνα ενός κεραυνού που όσο γρήγορα εμφανίζεται και σκίζει τον ουρανό άλλο τόσο γρήγορα εξαφανίζεται. Μάλιστα, ως το πρώτο ζώδιο του ζωδιακού ο Κριός έχει έντονη συνείδηση του χρόνου που περνά γιατί με αφορμή το ίδιο είναι που ξεκινά να μετρά ο χρόνος αντίστροφα για το τέλος του ζωδιακού και άρα για το τέλος του ταξιδιού του ανθρώπου στη Γη. Έτσι εξηγείται η μεγάλη βιασύνη και το αίσθημα επείγοντος που χαρακτηρίζει τον Κριό: δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο Κρόνος (=χρόνος) βρίσκεται παραδοσιακά σε πτώση στο ζώδιο του Κριού αντικατοπτρίζοντας με τον τρόπο αυτό τη μάλλον προβληματική σχέση που έχει ο Κριός με το χρόνο. Δεδομένου του ότι το ανθοΐαμα Impatiens είναι απαραίτητο σε άτομα που είναι ανυπόμονα, που βιάζονται πολύ, που θυμώνουν εύκολα όταν οι άλλοι καθυστερούν και που αγχώνονται με τις προθεσμίες που πρέπει να προλάβουν, γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί το Impatiens θεωρείται ως το βασικό ανθοΐαμα του Κριού.

Gentian: Το Ανθοΐαμα του Ταύρου

Ο Ταύρος είναι το πρώτο ζώδιο του στοιχείου της γης και ως εκ τούτου είναι το πρώτο ζώδιο που έρχεται αντιμέτωπο με τα υλικά εμπόδια και τους περιορισμούς τους οποίους υφίσταται κανείς από τη ζωή στη γη. Για παράδειγμα, το υλικό σώμα περιορίζει την ψυχή η οποία όσο και να θέλει να πετάξει ελεύθερη δεν μπορεί γιατί το σώμα υπακούει στο φυσικό νόμο της βαρύτητας. Αν μάλιστα σκεφτεί κανείς ότι ο Ταύρος αντιπροσωπεύει το στάδιο του φυτέματος του σπόρου (ο οποίος εμφανίστηκε στο προηγούμενο ζώδιο του Κριού), καταλαβαίνει το αίσθημα ασφυξίας που ίσως νιώθει ο σπόρος στην προσπάθειά του να φυτρώσει και να βγει στην επιφάνεια της γης. Από εκεί προκύπτει και η σύνδεση με το ανθοΐαμα Gentian καθώς τα άτομα που το χρειάζονται απογοητεύονται και αποθαρρύνονται εύκολα επειδή εστιάζονται στα υλικά εμπόδια και τις περιοριστικές συνθήκες που εμφανίζονται στο δρόμο επίτευξης των επιθυμιών τους. Την αυθόρμητη αυτή αποθάρρυνση και απαισιοδοξία την αποκαλούν πολλές φορές οι ίδιοι «ρεαλισμό», ένα ακόμη χαρακτηριστικό του στοιχείου της γης και δη του Ταύρου.

Cerato: Το Ανθοΐαμα των Διδύμων

Οι Δίδυμοι είναι το πρώτο ζώδιο του στοιχείου του αέρα και άρα είναι το πρώτο ζώδιο που καλείται να επικοινωνήσει με τους άλλους και να ανταλλάξει απόψεις μαζί τους. Η επικοινωνία όμως αυτή δεν είναι ακριβώς ισότιμη όπως είναι στο επόμενο ζώδιο του αέρα, στο ζώδιο του Ζυγού. Αυτό γίνεται αντιληπτό όταν κανείς λάβει υπόψη του ότι οι Δίδυμοι αντιστοιχούν σε εκείνο το στάδιο της εμβρυικής ανάπτυξης όπου αναπτύσσονται οι νευρώνες. Αυτοί μετατρέπουν τα διάφορα οργανικά ή περιβαλλοντικά ερεθίσματα σε πληροφορίες αντιληπτές από το κάθε όργανο ξεχωριστά αλλά και από το άτομο γενικά. Η άκριτη αυτή μεταφορά πληροφοριών καθοδηγεί σχεδόν αυτόματα τη δράση των οργάνων αλλά και του ίδιου του ατόμου. Έτσι, η επικοινωνία στο στάδιο των Διδύμων έχει περισσότερο το χαρακτήρα της καθοδήγησης και της άκριτης εμπιστοσύνης σε πληροφορίες, συμβουλές και διδαχές άλλων. Εξ ου και η σύνδεση με το ανθοΐαμα Cerato καθώς το εν λόγω ανθοΐαμα συνιστάται στα άτομα που χαρακτηρίζονται από αδυναμία αυτοκαθοδήγησης και που συνέχεια χρειάζονται τις συμβουλές των άλλων για να πάρουν κάποια απόφαση.

Clematis: Το Ανθοΐαμα του Καρκίνου

Ο Καρκίνος είναι το πρώτο ζώδιο του στοιχείου του νερού κι έτσι είναι το πρώτο ζώδιο που καλείται να αναπτύξει το συναίσθημα και τη φαντασία του αλλά και να έρθει σε επαφή με το παρελθόν και τις ρίζες του ξεφεύγοντας έτσι από το παρόν. Επιπλέον, το ζώδιο του Καρκίνου αντιστοιχεί σε εκείνη τη φάση της εμβρυικής ανάπτυξης όπου το έμβρυο είναι πλέον ολοκληρωμένο και έτοιμο να γεννηθεί παραμένοντας όμως ακόμη καλά προστατευμένο στην κοιλιά της μητέρας του. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι το άτομο σε αυτή τη φάση βρίσκεται στο «δικό του κόσμο» όπου έχει τη δυνατότητα να ξεφεύγει από το παρόν μέσω της φαντασίας και της ικανότητάς του να ονειροπολεί. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Κρόνος, η αρχή του ρεαλισμού, βρίσκεται σε αδυναμία στο ζώδιο του Καρκίνου, με αποτέλεσμα ο ρεαλισμός να μην είναι ανάμεσα στα δυνατά σημεία του ζωδίου. Από εκεί προκύπτει και η σύνδεση με το ανθοΐαμα Clematis, το οποίο είναι κατάλληλο για τα άτομα που ονειροπολούν και που κάνουν ανεδαφικές εκτιμήσεις για την πραγματικότητα.

Vervain: Το Ανθοΐαμα του Λέοντα

Ακολουθώντας τον Καρκίνο, ο Λέων είναι το ζώδιο που αντιστοιχεί στην ίδια τη γέννα και τον ερχομό του παιδιού στον κόσμο. Ο Λέων είναι λοιπόν το ζώδιο της δημιουργικότητας δεδομένου άλλωστε ότι το ύψιστο δείγμα της ανθρώπινης ικανότητας για δημιουργία είναι η τεκνοποίηση. Ο Ήλιος, η πηγή της ζωής μας, κυβερνά το Λέοντα και ως εκ τούτου το ζώδιο αυτό σχετίζεται με την ανεξάντλητη γενναιοδωρία και την προσφορά στους άλλους. Όμως, τόσο ο Κρόνος, η αρχή της τελειομανίας, όσο και ο Ουρανός, η αρχή του αλτρουισμού αλλά και του φανατισμού, βρίσκονται σε αδυναμία στο Λέοντα και αναδεικνύουν έτσι την προβληματική σχέση του ζωδίου με την τελειομανία, τον αλτρουισμό και το φανατισμό. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που στο ζώδιο αυτό αντιστοιχεί το ανθοΐαμα Vervain. Το εν λόγω ανθοΐαμα είναι κατάλληλο για άτομα που εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους με υπερβάλλοντα ζήλο που φτάνει στα όρια της τελειομανίας. Είναι επίσης κατάλληλο για άτομα που θέλουν να σώσουν τους άλλους και που φτάνουν στο σημείο να επιβάλλουν τις απόψεις τους για το «καλό» των άλλων.

Centaury: Το Ανθοΐαμα της Παρθένου

Η Παρθένος είναι το ζώδιο που εποχιακά αντιστοιχεί στο τέλος του καλοκαιριού και άρα στη μετάβαση προς το φθινόπωρο. Έτσι, η ύψιστη δημιουργικότητα της φύσης με την πλούσια καρποφορία των δέντρων κατά το στάδιο του Λέοντα έχει πλέον περάσει ανεπιστρεπτί και η Παρθένος καλείται να υποταχτεί στις νέες συνθήκες και στην επικείμενη έλλειψη καρπών και πόρων. Επίσης, η Παρθένος έχει εμπεδώσει το μάθημα του Λέοντα σχετικά με τη φανατική επιβολή των απόψεών του για το «καλό» των άλλων με αποτέλεσμα να αντιστρέφει την τάση αυτή του Λέοντα και να τη μετατρέπει σε ταπεινότητα και σε διάθεση να θυσιαστεί υπηρετώντας τις επιθυμίες των άλλων. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι στο ζώδιο της Παρθένου ο Ποσειδώνας βρίσκεται σε αδυναμία, κάτι που φανερώνει την «αδυναμία» που δείχνει το εν λόγω ζώδιο στην έννοια της θυσίας που αντιπροσωπεύει ο Ποσειδώνας. Επομένως, αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος γιατί το Centaury, δηλαδή το ανθοΐαμα που θεραπεύει την υπερβολική εξυπηρετικότητα, την ευκολία υποταγής στις επιθυμίες των άλλων και τη συνακόλουθη καταπίεση της προσωπικής βούλησης, θεωρείται το ανθοΐαμα της Παρθένου.

Scleranthus: Το Ανθοϊαμα του Ζυγού

Ο Ζυγός ακολουθεί την Παρθένο και όντας ζώδιο του αέρα, δηλαδή της επικοινωνίας και των σχέσεων, συνειδητοποιεί ότι η υποτακτικότητα της Παρθένου δεν έχει θέση στις ανθρώπινες σχέσεις. Αντ’ αυτής, ο Ζυγός πρεσβεύει ότι η ισότητα και η δικαιοσύνη θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τις σχέσεις, το οποίο προϋποθέτει ότι η βούληση του ενός μέλους της σχέσης δε θα υπερισχύει της βούλησης του άλλου μέλους. Στην περίπτωση όμως διαφωνίας, ποιανού η βούληση θα επικρατήσει ώστε να ληφθεί μια απόφαση; Τότε, προφανώς, η διαδικασία λήψης αποφάσεων συνεπάγεται την εξεύρεση μιας συμβιβαστικής λύσης μεταξύ των διιστάμενων απόψεων. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να εκτιμηθούν διεξοδικά τα υπέρ και τα κατά της κάθε άποψης, μια διαδικασία που μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα χρονοβόρα. Επίσης, αν λάβουμε υπόψη μας ότι ο Άρης (=αποφασιστικότητα και δράση) βρίσκεται σε αδυναμία στο Ζυγό, καταλαβαίνουμε ότι το αδύναμο σημείο του Ζυγού είναι η λήψη αποφάσεων και η δράση. Εξ ου και η αντιστοίχιση του Ζυγού με το Scleranthus, το ανθοΐαμα που θεραπεύει την αναποφασιστικότητα και την αδράνεια ως αποτέλεσμα αμφιταλάντευσης.

Chicory: Το Ανθοΐαμα του Σκορπιού

Ο Σκορπιός ακολουθεί το Ζυγό και όντας μάλιστα ζώδιο του νερού που κυβερνάται παραδοσιακά από τον Άρη, έχει ανακτήσει την αποφασιστικότητά του γιατί βασίζει πια τις αποφάσεις του στο συναίσθημα (=νερό). Εποχιακά ο Σκορπιός αντιστοιχεί σε εκείνη τη φάση του φθινοπώρου όπου η φύση πεθαίνει κι έτσι είναι η πρώτη φορά στο ζωδιακό που ο άνθρωπος βρίσκεται αντιμέτωπος με την έννοια του θανάτου και της μεταμόρφωσης. Μπροστά στην αδυσώπητη και μεταμορφωτική δύναμη του θανάτου ο Σκορπιός, ως σταθερό ζώδιο του νερού, προσκολλάται συναισθηματικά σε κοντινά άτομα αποφεύγοντας έτσι τη μοναξιά και το υπαρξιακό κενό που φέρνει ο θάνατος. Αν δει κανείς όμως ότι στο Σκορπιό η Αφροδίτη (=αγάπη) βρίσκεται σε αδυναμία, αντιλαμβάνεται ότι η αγάπη που οφείλει να είναι ανιδιοτελής, όπως θέλει το ζώδιο της έξαρσης της Αφροδίτης (δηλαδή οι Ιχθύες), είναι ακόμη στο στάδιο της ιδιοτέλειας καθώς αποσκοπεί στην αποφυγή της μοναξιάς. Από εκεί προκύπτει και η αντιστοίχιση του Σκορπιού στο ανθοΐαμα Chicory το οποίο θεραπεύει τη συναισθηματική εξάρτηση από κοντινά άτομα λόγω αδυναμίας του ατόμου να είναι μόνο του.

Agrimony: Το Ανθοΐαμα του Τοξότη

Ο Τοξότης ταυτίζεται εποχιακά με το τέλος του φθινοπώρου. Άρα ο θάνατος της φύσης είναι κάτι που ακόμα πρέπει να συνηθίσει το άτομο. Έχοντας εμπεδώσει το μάθημα του Σκορπιού, ότι δηλαδή η συναισθηματική προσκόλληση δεν οδηγεί πουθενά, ο Τοξότης αντιμετωπίζει τη μοναξιά του θανάτου διαφορετικά. Ως το τελευταίο ζώδιο της φωτιάς και ως ζώδιο μεταβλητό κάνει μια τελευταία προσπάθεια να ξεφύγει από την υπαρξιακή μοναξιά ζώντας με αισιοδοξία (φωτιά) και επεκτείνοντας τους ορίζοντές του (μεταβλητό). Απελευθερώνεται έτσι από τον ασφυκτικό κλοιό των στενών διαπροσωπικών σχέσεων της φάσης του Σκορπιού και βγαίνει έξω στην κοινωνία. Αν δούμε τώρα ότι στο ζώδιο του Τοξότη, ο Ερμής (=χιούμορ) βρίσκεται σε αδυναμία, καταλαβαίνουμε την «αδυναμία» που δείχνει το εν λόγω ζώδιο στο γέλιο το οποίο γίνεται έτσι μέσο συγκάλυψης και αποφυγής της αρνητικής πλευράς της ζωής που είναι ο θάνατος όπως αναφέραμε. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το ζώδιο του Τοξότη αντιστοιχεί στο Agrimony, το λεγόμενο ανθοΐαμα του «γελωτοποιού», του ανθρώπου δηλαδή που προσποιείται ευφορία για να ξεχνάει τα προβλήματά του και να κάνει τους άλλους να χαίρονται.

Mimulus: Το Ανθοΐαμα του Αιγόκερω

Ακολουθώντας το μεταβλητό ζώδιο του Τοξότη και όντας ο ίδιος ζώδιο παρορμητικό, ο Αιγόκερως εισάγει μια καινούρια εποχή, αυτή του χειμώνα. Η εποχή όμως αυτή είναι κρύα και περιοριστική από πολλές απόψεις, ενώ η ιδέα του θανάτου της φύσης γίνεται πλέον ιδιαίτερα αισθητή δεδομένου του κινδύνου της εξάντλησης των υλικών πόρων που είχαν συγκεντρωθεί κατά τη φάση της Παρθένου. Ως ένα ακόμη ζώδιο της γης άλλωστε, ο Αιγόκερως ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την υλική του ασφάλεια και για την ικανότητά του να επιβιώνει σε καθαρά υλικό επίπεδο. Ακολουθώντας το παράδειγμα του Τοξότη που είχε πρώτος βγει στην κοινωνία, ο Αιγόκερως παραμένει σε αυτήν και εστιάζεται στην υλική διαμόρφωση της κοινωνικής του θέσης και άρα στην οικονομική του άνοδο. Όμως, λόγω των περιορισμένων πόρων που παρέχει ο χειμώνας, η προσπάθεια του Αιγόκερω για οικονομική άνοδο συνοδεύεται συχνά από φόβο απώλειας των κεκτημένων του. Εξ ου και η αντιστοίχιση του Αιγόκερω στο ανθοΐαμα Mimulus, το ανθοΐαμα που θεραπεύει τις οικονομικές ανησυχίες και τους φόβους για το μέλλον αλλά και για συγκεκριμένα υλικά πράγματα.

Water Violet: Το Ανθοΐαμα του Υδροχόου

Από τη συναισθηματική εξάρτηση του υδάτινου Σκορπιού, την προσποιητή ευφορία του πύρινου Τοξότη και το φόβο απώλειας των κεκτημένων του γήινου Αιγόκερω, περνάμε πια στο αέρινο ζώδιο του Υδροχόου και σε έναν ακόμη τρόπο αντιμετώπισης του θανάτου που καλά κρατεί στην καρδιά του χειμώνα. Ως σταθερό ζώδιο του αέρα και ως συνεχιστής της κοινωνικοποίησης του Τοξότη και του Αιγόκερω, ο Υδροχόος ενδιαφέρεται να διατηρήσει και να εμβαθύνει σχέσεις με άτομα που βρίσκονται έξω στην κοινωνία. Η φιλία λοιπόν και η κοινωνική αλληλεγγύη αναδεικνύονται σε σημαντικούς στόχους του ανθρώπου στη φάση του Υδροχόου. Όμως, η αδυναμία και η πτώση που έχουν αντίστοιχα ο Ήλιος και ο Ποσειδώνας στον Υδροχόο αποκαλύπτουν από τη μία την αδυναμία του ατόμου να εκφραστεί με θέρμη και ζεστασιά προς τους άλλους και από την άλλη τη δυσκολία του να θεωρήσει ότι είναι ένα με τους γύρω του όπως θα ήθελε ο ενοποιός Ποσειδώνας. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που ο Υδροχόος αντιστοιχεί στο Water Violet, το ανθοΐαμα που θεραπεύει το άτομο από αισθήματα αντικοινωνικότητας, ανωτερότητας και αλαζονείας.

Rock Rose: Το Ανθοΐαμα των Ιχθύων

Οι Ιχθύες είναι το τελευταίο ζώδιο του ζωδιακού με αποτέλεσμα η έννοια του τέλους να είναι άρρηκτα συνυφασμένη με το ζώδιο αυτό. Αν λοιπόν, όπως είδαμε παραπάνω, το τέλος υπό την έννοια του θανάτου βρίσκεται στον πυρήνα της βασικής ενδοψυχικής σύγκρουσης κάθε ζωδίου από το Σκορπιό και μετά, τότε μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι στους Ιχθύς η ανησυχία γύρω από το θάνατο αποκτά γιγαντιαίες διαστάσεις. Και αυτό γιατί με το ζώδιο των Ιχθύων έρχεται το αναπόφευκτο τέλος στο ταξίδι του ανθρώπου στο χρόνο. Όσο και να προσπάθησε ο άνθρωπος από το Σκορπιό και μετά να ξεφύγει από το θάνατο, συνειδητοποιεί στο στάδιο των Ιχθύων ότι δεν υπάρχει τρόπος διαφυγής. Έτσι, συνειδητοποιεί ότι το σώμα είναι φθαρτό και ότι θα πρέπει σύντομα να το θυσιάσει ώστε η ψυχή του να επιστρέψει στο μέρος όπου βρισκόταν πριν ενσαρκωθεί. Το αναπόφευκτο του θανάτου και η συνακόλουθη απώλεια του εαυτού και συνάμα κάθε ελέγχου αντιμετωπίζεται από το άτομο με τρόμο, πανικό και παράλυση από το φόβο, αυτές δηλαδή τις καταστάσεις που θεραπεύονται από το Rock Rose.

ΥΓ. Το βίντεο από την ομιλία του Δρα Βαγγέλη Πετρίτση με θέμα “Αστρολογία και Ανθοϊάματα Μπαχ” μπορείτε να το παρακολουθήσετε εδώ.

Σχετική Βιβλιογραφία

Αγγελή, Μ. (2008). Ανθοθεραπεία με τα ιάματα Μπαχ: Πεμπτουσίες των λουλουδιών για την υγεία της ψυχής και την πνευματική εξέλιξη. Αθήνα: Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος.

Bach, E. (1936). The twelve healers and other remedies. London, England: C. W. Daniel, Co., Ltd.

Damian, P. (1986). An astrological study of the Bach flower remedies. Essex, England: Neville Spearman Publishers.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.